Thursday, September 13, 2012

Shopping Barang Baby

Korang Shopping Barang Baby Dimana?

Semalam (13 sept) aku dgn suami saje jalan-jalan tengok-tengok barang baby..Last2 kiteorang singgah la di Manjaku Kota Raja, Klang sebab dah dekat dengan rumah..Yang bestnya Butik Manjaku ni barang2 baby memang melambak-lambak..Seronoknye tgk mcm2 pilihan ada..Aku ngn Suami saje je cuci2 mata tgk stroller yang berbaris-baris dalam kedai tu..mmg best! dekat 2jam tgk stroller saje..last2 berkenan juga satu stroller tu tp suami ckp nti dulu sebab ade barang lain yang lebih penting nk beli. Ok aku angguk jer la..lepas tu survey pula baby car seat..Memang brg ni yang paling penting sebab suami bukan nye selalu ada dirumah so mane la tahu aku kena bawak baby pergi klinik ke ape ke..so suami cakap ini lagi penting. Ok la..angguk jer..Tp tak lah beli lagi just survey dulu..Memang la barang2 baby boleh dapat dimana-mana tapi bagi aku di Manjaku lebih banyak pilihan dan harga paling best la!! (Xdapat ape2 komisyen tau, ikhlas je ckp nih..hehe) Ini antara barang yang aku spot akan beli satu hari nanti..Cewahh!!


Ni Brand My Dear..Harga RM329.90.
Pandangan aku lah: Ok juga sesuai dengan harga..kualiti kain ok dan stroller ni nmpak kukuh, span dia pun tebal so baby xde la terasa besi2 tepi tu. Then tayar pun ok jugak sebab jenis tahan lasak. Tapi aku tak terasa nak beli yang ni..ade la..jeng2..tgk la nti (insyaallah) =)

Yang ni Brand Sweet Cherry..Harga RM179.10
Pandangan aku lah: Sesuai untuk baby yang baru lahir sampai berat 10kg. Rase sesuai dengan harga dan kualiti kain. Berat car seat ni dalam 2.7kg..selain boleh buat car seat boleh juga dibuat baby carriers. Seat pon lebar dan selesa. Aku memang bercadang nk ambil yang ni. Ade dalam 3 pilihan colour pink, blue, choc..so pilih la ye..=)

Ni bakul baby tau!! bukan bakul kain..Comey x? Harga medium: RM65.90 Large: RM69.90 (xsilap aku la) tp harga yg medium tu memang betul..hehe
Pandangan aku lah: Sesuai untuk bawak baby kemana-mana saje kalau korang xnk pakai stroller la..sangat cute dan ringan..best jugak nih..hehe

Hehehe..buat mase ni 3 barang ni la yang aku berkenan sangat2..so ade mase ibu-ibu pergi la survey barang2 kat sini ye..=)

2 comments:

Lilypie Maternity tickers